FAQ: Jak działają panele ankietowe? Cz. 2

Pieniądze na przeprowadzanie ankiet.

Każdy, kto zleca wykonanie ankiety firmie zajmującej się badaniem rynku to ten który płaci Nam za badanie. W większości przypadków jest to korporacja, organizacja lub instytucje rządowe, bywa również że jest to osoba (student, doktorant). Wszystkich łączy jedno – szukają odpowiedzi na pytania.

Firma badająca rynek będzie współpracować z klientem, aby zawęzić pytania i wybrać sposób formułowania  pytań. Pomogą również zaprojektować ankietę, wybrać zdjęcia produktów, określić czas trwania ankiety oraz wybrać profil osób potrzebnych do wypełnienia ankiety. Docelowa grupa demograficzna ankiety będzie kierowana na określony kierunek działalności firmy, która zleca badanie. Firma badająca rynek dostarcza również szczegółową wycenę kosztu przeprowadzenia ankiety. 

Respondenci (czyli MY) będą poproszeni o wypełnienie ankiety. Nagroda (jej wartość) za wypełnienie ankiety będzie podana przed wypełnieniem ankiety. To czy chcesz wziąć udział w badaniu zależy tylko od Ciebie nigdy nie ma przymusu np. że musisz wypełnić tą ankietę 🙂 ba nawet jeśli pytania Cię denerwują możesz zrezygnować z badania.

Dlaczego panele ankietowe zawierają “Minimum do wypłaty”?

Wszystko związane jest z kosztami administracyjnymi i to one sprawiają że panel jest drogi w utrzymaniu, przez to często trafiamy na minimum wypłaty (30 zł, 5 Euro, 50 zł, 10$). Uzbieranie minimum do wypłaty jest zwykle wymagane aby uczestnik panelu mógł “wypłacić pieniądze” lub poprosić o realizację nagrody. Możemy sobie wyobrazić jak wyglądałaby realizacja nagród w kwocie 1,20 zł dla 5 000 uczestników po każdej wypełnionej ankiecie. Na szczęście pojawienie się metod płatności takich jak Skrill, PayPal, elektroniczne karty podarunkowe pomogło w zmniejszeniu minimalnych wymogów dotyczących sald na Naszych ankietowych kontach. 

Dlaczego duża część paneli ankietowych organizuje loterie?

Oferowanie szansy na wygranie wartościowych nagród w zamian za wypełnienie ankiety jest często popularną opcją dla paneli ankietowych (mniejsze koszty administracyjne). Rzeczywiste koszty takich nagród są często takie same, a czasami mogą być wyższe niż płacenie każdemu indywidualnemu paneliście za wypełnienie ankiety. Jednak preferowane są ze względu na prostotę wypłacania nagród w loteriach.

Dla przykładu, firmie badającej rynek łatwiej będzie przyznać po zakończeniu ankiety 1 nagrodę o wartości 1000 zł, 2 nagród po 500 zł i 10 nagród po 100 zł niż 3000 osób nagród po 1 zł. Moim zdaniem takie podejście często obniża wskaźniki odpowiedzi i może mieć wpływ na jakość odpowiedzi. Ponadto wiele znanych mi osób szybko rezygnuje z udziału w takich panelach lepiej mieć pewne 50 czy 100 zł rocznie niż np wygrać raz na 2-3 lata 50 zł (np.InetPanel)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *