FAQ: Nie złość się, zrozum zasady :)

Wiele osób odwiedza Nasz serwis aby wyrazić swoją opinię o ulubionych panelach ankietowych oraz o tych mniej lubianych. Z ogromną ciekawością czekamy na Wasze opinie na temat paneli ankietowych, najważniejsze jest ocenianie z rożnych perspektyw i własnych doświadczeń. Pomaga to innym czytelnikom strony Centrum-Ankiet w wybraniu odpowiedniego serwisu.

Bywa że często pojawiają się komentarze na temat nieotrzymania nagród lub braku zaliczenia ankiety, oczywiście ta obawa jest całkowicie uzasadniona. Bywa że serwisy to SCAMY ale przyczyną może być czas przetwarzania płatności/ zaliczenia ankiety.

Zanim zareagujesz

Najważniejsze, przed frustracją z powodu nieotrzymania nagrody/zaliczenia ankiety na czas, sprawdź panel ankietowy – przeczytaj zasady przetwarzania nagród. Możecie być zaskoczeni gdy przeczytacie informacje w jednym z paneli że otrzymanie nagrody może zająć nawet 2-3 tygodnie. 

Gdzie znaleźć informacje dotyczące otrzymywania nagród?

  • FAQ Panelu – to standardowe miejsce gdzie możemy znaleźć informacje na temat nagród i czasu ich przetwarzania.
  • Polityka prywatności – bywa że informacje o nagrodach znajdują się  w tym miejscu, należy szukać “punkty”, “wymiana punktów”, “nagrody”, “otrzymywanie nagród”.
  • Dział NAGRODY/WYNAGRODZENIE na koncie – czyli część gdzie wybieramy nagrodę, często po wyborze nagrody podany jest czas jej realizacji. 
  • Wyślij zapytanie do panelu ankietowego –  najprościej jest wysłać zapytanie do administratora serwisu/supportu.

Dlaczego muszę czekać tak długo na nagrodę?

  • Administracja – to jest główna przyczyna opóźnień w realizacji nagród. W zależności od wielkości panelu, dostarczenie nagrody może trochę potrwać. W zależności czy serwis realizuje nagrody w sposób zautomatyzowany czy też ręczny (tak są i takie serwisy). Przyznanie nagrody może zająć sporo czasu.
  • Ankieta jest nadal otwarta – serwis nie przyzna nagrody gdy badanie ma status “otwarty”, najprościej – gdy ankieta jest dostępna dla innych użytkowników oznacza to że badanie jest w toku 🙂
  • Eliminowanie oszustów – panele ankietowe poważnie podchodzą do tematu oszustów i często stosują narzędzia do eliminowania oszustw i oszustów (multikonta, zbyt szybkie wypełnienie ankiet) . W tym przypadku sprawdzenie jakości badań zajmuje czas.
  • Zapłata za zlecone badanie – bardzo rzadka sytuacja gdy klient opóźnia się z zapłatą za realizację badania ale niektóre panele nie zapłacą swoim panelistom dopóki nie otrzymają zapłaty od zleceniodawcy.
  • e-nagrody i nagrody fizyczne – prosty przykład gdy zamówisz e-bon to bywa że otrzymasz go szybciej niż bon w postaci karty podarunkowej. 

Jeżeli jednak realizacja nagrody trwa zbyt długo…

Najlepszym sposobem jest przypominanie o nagrodzie, czyli piszemy do supportu. Najważniejsze o czym należy pamiętać to podać w wiadomości jak najwięcej szczegółów:

  • przy realizacji nagrody – rodzaj nagrody, data zamówienia, nr zamówienia.
  • przy braku otrzymania zapłaty za ankietę – numer ankiety, link do ankiety w której wystąpił błąd, temat ankiety (przybliżony), 

A jeżeli… problem pojawia się systematycznie to najlepiej zrezygnować z wypełniania ankiet w takim panelu i co najważniejsze napisać informację dla Nas (w komentarzu). Nie marnujmy Naszego czasu na źle zarządzane panele ankietowe, gdzie mamy do wyboru wiele innych bardziej uczciwych. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *