CBM Indicator – Centrum Badań Marketingowych

Centrum Badań Marketingowych INDICATOR istnieje od 1990 roku. Należy do firm najdłużej działających na rynku badawczym w Polsce. Jest niezależną firmą prywatną z większościowym kapitałem krajowym.

Link do strony CBM Indicator

Centrum kieruje się standardami ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research). Informacje o firmie publikowane są na łamach ESOMAR DIRECTORY, katalogu prezentującego firmy polecane przez ESOMAR ze względu na gwarancje wysokiej jakości badań marketingowych.

CBM INDICATOR jest też sygnatariuszem Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów. Posiada Certyfikaty tego Programu przyznawane corocznie przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku w następujących kategoriach badań.

CBM Indicator oferuje:

Badania segmentacyjne

  • analizy segmentacyjne produktów i marek,
  • analizy struktury rynków i kategorii,
  • segmentacje oparte na profilach socjo-demograficznych,
  • segmentacje psychograficzne „stylów życia” konsumentów,
  • segmentacje wg wzorów zachowań, wyznawanych wartości i celów życia,
  • segmentacje internautów i użytkowników stron branżowych

Badania komunikacji i reklamy

Zaawansowane techniki ilościowej analizy danych

  • Analizy regresji
  • Drzewa klasyfikacyjne
  • Analiza czynnikowa
  • Analiza skupień
  • Analiza korespondencji
  • Skalowanie wielowymiarowe – MDS
  • Conjoint Analysis – metoda łącznego oddziaływania zmiennych
  • Drążenie danych (data mining, w ramach metod statystycznych)

A także typowo marketingowe jak:

  • PSM (Price Sensitivity Meter)
  • BPTO (Brand-Price Trade-Off)

Badania produktu

  • Testy smaku i zapachu
  • Test opakowania
  • Insighty konsumenckie

Badania ceny

  • metoda łącznego oddziaływania cenowych i pozacenowych czynników popytu (Conjoint),
  • PSM (Price Sensitivity Meter),
  • BPTO (Brand-Price Trade-Off)

W zakresie projektów ad hoc rozwiązania:

  • Badania wizerunkowe (świadomość i wizerunek marki)
  • Badania satysfakcji klienta
  • Analizę konkurencji
  • Analizę dystrybucji
  • Badania potencjału rynku
  • Badania cenowe

Firma przeprowadziła już m. in. następujące badania:

  • Badanie przedpromocyjne przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu samochodu osobowego
  • Badania popytu na pick-upy oraz porównanie modeli samochodów typu pick-up
  • Badanie dostępności części zamiennych do samochodów
  • Badanie jakości obsługi u dealerów samochodów oraz w punktach serwisowych
  • Badania trackingowe użytkowników samochodów osobowych, jednośladów
  • Badania warsztatów i sklepów motoryzacyjnych
  • Badania cenowe (części zamiennych) na różnych poziomach dystrybucji
  • Badania lekkich pojazdów użytkowych (dostawczych do 3,5 t)
  • Badanie rynku konkretnych produktów, m.in. części klimatyzacji, układu hamulcowego, turbosprężarek…

Badania marki

  • pozycjonowania,
  • postaw użytkowników wobec marki,
  • kreowania wizerunku marek,
  • wprowadzania/adaptacji marek na polskim rynku,

Badania ilościowe: CAPI, PAPI, CASI, CATI, CAWI,

Badania jakościowe:

  • Minifokus (FGI w mniejszym gronie: 4 osób) – stosowana, gdy temat wymaga większego pogłębienia, jest skomplikowany. Daje większą możliwość kontroli i kontaktu z uczestnikami spotkania.
  • Grupa przedłużona (extended group) – jest to kilkugodzinny wywiad grupowy, stosowany, gdy temat wymaga czasochłonnych technik badawczych lub gdy temat jest bardzo złożony, trudny dla uczestników.
  • Grupa kreatywna (creativity group) – celem grupy jest tworzenie pomysłów i idei, związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług, znajdowania nowych form promocji.
  • Dynamiczny wywiad grupowy – odmiana FGI, w których pomiędzy grupami planowane jest długie, ponadgodzinne przerwy poświęcane podsumowaniu wyników oraz wynikającym z niego modyfikacjom scenariusza.
  • Grupa znajomych (affinity group) – wywiad przeprowadzany z ludźmi, którzy znają siebie nawzajem. Daje badanym poczucie komfortu, bezpieczeństwa, pozwala na szczere wypowiedzi na tematy trudne, lub związane z podejmowaniem decyzji w gronie przyjaciół lub rodziny.
  • Diady, triady – wywiady z dwójką lub trójką respondentów, służą głównie konfrontacji odmiennych stanowisk wobec tematu wymagającego pogłębienia.

Badania neuromarketingowe

Badania Internetu i w Internecie: CAWI (Computer Assisted Web Interviews), Wirtualne zogniskowane wywiady grupowe (Virtual Focus Group Interviews, VFGI), Wirtualne indywidualne wywiady pogłębione (Virtual Individual In-Depth Interviews, VIDI)

Badania typu mystery: Mystery Shopping, Mystery Visiting/Mystery Observation, Mystery Calling, Mystery Online Shopping, Mystery Net Using/Social Media Using

Kontakt:

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa

tel.: +48 22 595 1 595
fax.: +48 22 595 1 596

indicator@indicator.pl

CBM Indicator jest właścicielem:

Inetpanel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.