FAQ

FAQ: Dlaczego nie otrzymuję żadnych ankiet?

Wiele osób zadaje mi pytanie dlaczego otrzymuje mało ankiet/dlaczego nie otrzymuję żadnych ankiet, powodem tego może być kilka czynników:

Zarejestrowałeś się w panelu ankietowym/panelach ankietowych, ale minęło już sporo czasu  a ankiet jak nie było taki i nie ma. Co jest tego powodem?

Upewnij się że Twoje dane kontaktowe są podane prawidłowo, że podany e-mail to ten który przeznaczyłeś na otrzymywanie zaproszeń do ankiet. Nie można oczekiwać na otrzymanie ankiet jeśli podałeś nie te e-mail 😉

Uzupełnij ankiety PROFILOWE, im więcej informacji o sobie podasz firmie badawczej, tym bardziej prawdopodobne że skontaktują się właśnie z Tobą.

Bądź cierpliwy/a. Nie zawsze są dostępne ankiety, które akurat pasują do Twojej grupy demograficznej.

Drugą i bardzo często spotykaną sytuacją jest: 

Zarejestrowałem/am się w panelu ankietowym, wypełniłem/am kilka/kilkanaście ankiet ale nagle zaproszenia przestały przychodzić. Co się stało?

Sprawdź aktualność danych, e-mail, telefon, adres.

Zajrzyj do SPAMU w skrzynce e-mail. Niektórzy dostawcy poczty e-mail automatycznie wysyłają podejrzanie wyglądająca wiadomość do SPAM-u (taki folder śmietnik). Bywa że zaproszenia do ankiet lądują w tym miejscu.  W takim przypadku dodajemy adres e-mail panelu do listy “bezpiecznych nadawców” lub “zaufanych nadawców”, od tego momentu każde zaproszenie będzie dostępne w skrzynce odbiorczej.

I tu najgorsze co może przytrafić się osobie która wypełnia ankiety.  Jesteś na “czarnej liście” jako panelista. Możemy tu wylądować w przypadku gdy udzielamy odpowiedzi o niskiej jakości, odpowiedzi są niespójne lub wypełniamy ankietę tzw. po łebkach. 

Czarna lista to miejsce gdzie panel ankietowy oznaczył takich panelistów , osoba ta nie będzie otrzymywać płatnych ankiet i w konsekwencji konto zostanie osunięte z bazy (dodatkowo będzie nałożona blokada na e-mail w razie próby ponownej rejestracji). Panele ankietowe prowadzą takie działania w celu zapewnienia rzetelności i jakości wypełnianych ankiet. 

Najlepszym sposobem na uniknięcie takiej sytuacji jest poświęcenie czasu na wypełnienie ankiety i udzielanie szczerych odpowiedzi (a w odpowiedziach w  pustych polach napisać 1-2 zdania). Te proste kroki powinny zapewnić Nam większa liczbę badań oraz bezpieczeństwo w panelu.

Co należy zrobić gdy niesprawiedliwie lub błędnie zostałem/am dodany/a do “czarnej listy”? 

Koniecznie skontaktuj się bezpośrednio z supportem firmy badawczej, zapytaj o powód dodania na “czarną listę”. Poprzez kontakt z “GÓRĄ” często można załatwić sprawy pozytywnie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *