KANTAR – światowy lider w dziedzinie informacji marketingowej
Kantar to wiodąca na świecie firma konsultingowa w zakresie danych, analiz i informacji. Jest agencją opartą na danych i dowodach, dostarczającą klientom na całym świecie spostrzeżeń i przydatnych zaleceń.
Kantar działa w ponad 100 krajach świata, również w Polsce. Specjalizuje się w doradztwie marketingowym i dostarczaniu swoim klientom informacji o zachowaniach konsumentów.
W Polsce Kantar korzysta z bogatego doświadczenia firm Millward Brown oraz TNS, które połączyły się i jako Kantar Polska należą do międzynarodowej sieci Kantar.
Historia firmy:
- 1958 rok – na fali postalinowskiej odwilży, powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej (OBOP).
- 1994 rok – OBOP odłączył się od dotychczasowego właściciela telewizji publicznej, a w 1998 stał się częścią międzynarodowej grupy TNS.
- 1990 rok – po obradach Okrągłego Stołu, powstał pierwszy w Polsce prywatny instytut badań rynkowych SMG/KRC Poland, który w roku 2000 wszedł do międzynarodowej grupy badawczej Millward Brown.
- Od 2019 wszystkie instytuty działają na polskim rynku pod wspólną marką Kantar.
Priorytetem w działalności badawczej Kantara jest zdobywanie doświadczenia i wiedzy o konsumencie i przekazywanie ich Klientom w taki sposób, aby mogły się one zamienić w sukces marketingowy. Kantar realizuje badania zarówno za pomocą tradycyjnych i sprawdzonych metod, jak i przy zastosowaniu najnowszych osiągnięć technologii badawczej.
W swojej codziennej działalności Kantar Polska przestrzega najwyższych standardów jakości realizacji badań. W szczególności:
- Stosuje się do zaleceń Kodeksu ESOMAR czyli powszechnie respektowanych wytycznych branżowych określających standardy etycznego i profesjonalnego postępowania w badaniach.
- Posiada certyfikat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA). Kantar Polska co roku przechodzi pozytywnie audyt sprawdzający stosowsnie standardów zawartych w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów i otrzymuje certyfikat we wszystkich realizowanych kategoriach badań:
- badania realizowane techniką wywiadów przeprowadzanych przez Internet – CAWI
- badania realizowane techniką ankieterskich wywiadów telefonicznych z systemowym wspomaganiem komputerowym – CATI
- badania realizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych ze wspomaganiem komputerowym – CAPI
- badania realizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych – PAPI
- badania, w których materiał przygotowywany jest samodzielnie przez badane osoby
- badania jakościowe
- badania typu mystery shopping.
Rebranding i ujednolicenie nazw były jedną ze zmian towarzyszących powstaniu marki Kantar w Polsce. Wcześniej wprowadzono m.in. Kantar Marketplace – globalną platformę umożliwiającą zakup badań i wiedzy na żądanie.
W roku 2020 Kantar Polska S.A. notowano jako drugą największą agencją badawczą w Polsce pod względem przychodów. W 2019 roku nagrodzono ją Złotym Pucharem Pytii za jakość sondaży wyborczych, także w 2020 roku otrzymała wyróżnienie w konkursie o Puchar Pytii w kategorii sondaże. Znalazła się poza tym w gronie 50 najbardziej medialnych marek w Polsce w trzeciej edycji konkursu Top Marka.
Panel ankietowy należący do agencji badawczej KANTAR:
Kontakt
Kantar Polska S.A.
Plac Konesera 9
03-736 Warszawa
kontakt@klubkantar.pl
Kantar: https://www.kantar.com/
Dziękuję za artykuł.